Projektový den – Den Evropy
Projektový den se v naší škole uskutečnil v pátek 16. 5. 2014. (Správně bychom měli slavit 9. 5., ale tentokrát jsme měli ředitelské volno.) Den Evropy probíhal formou tvůrčích dílen pod vedení jednotlivých učitelů. Každý žák si mohl vybrat z 9 dílen podle svých zájmů nebo dovedností. Naše letošní téma bylo zaměřeno na 10. výročí vstupu několika států do Evropské unie: Česka, Estonska, Litvy, Kypru, Lotyšska, Malty, Maďarska, Polska, Slovenska a Slovinska.
Ve škole jsme se mohli zapojit do těchto dílen:
1.Taneční – evropské lidové tance (např. čardáš)
2. Živé obrazy – fotografie na téma zemí EU
3. Rybolov – chytání ryb na našem rybníce mělo připomenout zejména přímořské státy
4. Vaření – tradiční evropská jídla
5. Jazyky – seznámení se základní slovní zásobou evropských zemí
6. Ringo – turnaj tříčlenných družstev v tělocvičně
7. Gorodky – výroba hry v dílnách a seznámení se s pravidly na přestávkovém dvoře
8. Výtvarná dílna – vytvoření kulis a kostýmů pro taneční dílnu
9. Novináři – medializace celého projektu
zde
Projektový den – Den Země
Den Země je celosvětová ekologická akce snažící se všem věkovým skupinám ukázat cestu k přírodě, posilovat pouto mezi dětmi a krajinou, hájit životní prostředí v našem městě, seznámit zejména školní děti, mládež, ale také veřejnost s problematikou negativních vlivů člověka na krajinu
a zvyšovat tím zájem veřejnosti o životní prostředí.
24. dubna 2014 se Den Země uskutečnil na naší škole. Žáci se rozdělili do skupin a každá skupinka měla svůj úkol, který musela podobu 5 hodin splnit. Někteří fotili makro fotky, jiní vyráběli domečky pro broučky.
Ale byly i dvě skupinky mimo areály školy. Jedna se vydala vyčistit studánku a druhá šla do mateřské školy zasázet plodiny pro malé děti. Poté, co měli práci hotovou, hráli různé hry s dětmi. Jedna skupinka se vydala po Třebenicích a Košťálově sbírat různé květiny, pak k nim vyrobila popisky a vystavila je ve škole.
Den Země měl za úkol upozornit na to, jak se chovat k naší Zemi a hlavně k našemu okolí. Pokud si neuvědomíme, že starat se o životní prostředí je důležité a nebudeme se chovat slušně, tak naši potomci
budou znát „čistou přírodu“ pouze z vyprávění, knížek a televize.
Ekodílny:
1. Osázení záhonků v mateřské škole – Ekotým
2. Výtvarná ekodílna – skládání obrázků z čajových sáčků
3. Fotodílna – fotíme makro na téma Ekoškola
4. Studánka pod Košťálovem – čištění a oprava studánky
5. Výstava rostlin ve škole – sběr, rozmístění, popis
6. Výtvarné zpracování odpadu – symbolické ztvárnění živlů
7. Výroba domečku pro brouky na školní zahradu
8. Dokončení terásky na školní zahradě – záhony, odvoz suti
9. Medializace projektu – fotografování, rozhovory, články
Klára Horová
Velikonoční dílny
Rok se s rokem sešel,
přiblížily se Velikonoce a ZŠ Třebenice má za sebou v rámci spolupráce
s městem Třebenice další Velikonoční jarmark.
Pro větší a
hlubší spolupráci školy s rodiči naplánovaly učitelky 1. stupně letošní
„velikonoční dílny“ nově a jinak. Požádaly jsme prostřednictvím dětí
rodiče, zda by nám nepomohli při přípravě výrobků na Velikonoční jarmark
v Třebenicích, který se již po několikáté uskutečnil v sobotu 12.4.2014
na Paříkově náměstí.
A výsledek se
dostavil – 7 rodičů si vymyslelo a vytvořilo ukázkové výrobky, které
byli ochotni vyrábět společně se žáky v rámci již zmíněných
velikonočních dílen, ty se uskutečnily ve čtvrtek 10. dubna na 1. stupni
základní školy.
Nakolik se jim
práce podařila, jste mohli posoudit sami. Zakoupením výrobků jste
pomohli škole při nákupu výtvarného materiálu a přispěli jste
k zakoupení odměn pro děti na akce pořádané školou.
Chtěly bychom
tedy touto cestou poděkovat manželům Hemerkovým, paní Husákové,
Hrstkové, Kohoutové, Studničkové a bývalému žákovi F. Vávrovi za to, že
svými nápady přispěli k obohacení prodeje.
|
Drakiáda 2013
Vernisáž s venezuelským
velvyslancem
Drakiáda
V pátek 19. října 2012
uspořádala Základní škola Třebenice na fotbalovém hřišti již 14.
ročník Drakiády. Jistě i díky příznivému počasí se tu sešlo velmi mnoho
příznivců pouštění draků. Soutěžilo se ve třech kategoriích: u draků
kupovaných se měřila délka letu, u draků vyráběných se hodnotil jejich
vzhled. Zejména mladším účastníkům byla určena třetí kategorie – draka
si mohli namalovat přímo na místě. Vítězové byli odměněni diplomy a
sladkými balíčky, malou drobnost však za svou snahu získal každý
účastník Drakiády. Do soutěže se přihlásilo celkem 62 dětí, draků ale
bylo ještě více, neboť někteří účastníci soutěžili ve dvou nebo dokonce
ve všech třech kategoriích. Za přímo maratónský výkon gratulujeme
vítězce Katce Procházkové ze 7. ročníku. Současně děkujeme panu
Domalípovi za zajištění příjemného občerstvení u stánku. Děkujeme také
paní učitelce Černé Šamšové a rodičům Kláře Pospíšilové a Lence
Rasochové za pomoc s organizací.
výsledky
|
Týden knihoven
Také letos se naše
škola zúčastnila celostátní akce Týden knihoven. Letošní téma Čti, žij
zdravě! jsme zaměřili hlavně na duševní zdraví, rozvoj čtenářství u dětí
a diskuse o tom, jak děti tráví volný čas a co všechno jim může dát
kniha.
Vše začalo tím, že
si děti přinesly svou oblíbenou knihu a tu představily ostatním.
Překvapilo nás, že se našlo několik chlapců, kteří si nic nepřinesli,
protože doma prý nemají ani jednu knihu. Většina dětí se ale svou knihou
dokázala pochlubit, ukázala ostatním obrázky a vysvětlila, proč je to
jejich oblíbená knížka. Některé děti ji četly i několikrát.
Tento projekt
zasahoval do několika předmětů – český jazyk, výchova ke zdraví,
výtvarná a hudební výchova, literárně dramatická výchova a informatika.
Žáci kreslili ilustraci ke své oblíbené knize, zpracovávali pomocí grafů
statistiku, kolik dětí rádo čte, jaký druh literatury je nejvíce
v oblibě, zajímali se i o historii biblioterapie, diskutovali o využití
svého volného času a také se nechali unést pohádkoterapií. Další týden
si mohly na panelech prohlédnout vystavené práce spolužáků.
Téměř všem dětem
se tyto aktivity líbily, rády si prohlédly knihy ostatních žáků a trochu
zapřemýšlely nad tím, proč je dobré číst.
Prezentace I
Prezentace II,
Prezentace III,
Běželová,
Dejmlová,
Domalípová,
Káninská,
Kohoutová,
Pecánková, Petráková, Procházková.
|
Závěrečné setkání škol k
projektu vzduchoplavec kráčmera
V pondělí 24.září 2012 odjeli třebeničtí Kráčmerové do Prahy, aby se zde
setkali se svými projektovými kolegy z celé České republiky. V Ústřední
knihovně na Mariánském náměstí zhodnotili jednotliví partneři práci na
projektu. Nás potěšil autor projektu Petr Mikšíček, který s úsměvem
vzpomínal na zážitky z Třebenic, pamatoval si i po roce jména žáků a
dokonce i jednotlivé scénky, které děti přehrávaly.
Abychom nevyšli ze cviku při pátrání po neznámém, dostali jsme za úkol
putovat v uličkách staré Prahy podle zadaných indicií. Po cestě jsme
zjistili mnoho zajímavostí, kterých bychom si jinak ani nevšimli. Cíl
byl u Betlémské kaple, kde už čekalo několik desítek Kráčmerů s balónky.
Dostali jsme je i my. Na šňůrku jsme zavěsili pohled a připsali prosbu o
zaslání zpět. Tři, dva, jedna….teď! Nejméně sto balónků najednou vylétlo
do vzduchu!
Přemýšlíme, jestli právě ten náš někdo najde a ozve se. Mezitím už ale
pokračujeme v cestě do kláštera svatého Jiljí, kde je připravena
vernisáž k výstavám všech zapojených škol. Všechny si se zájmem
prohlížíme a hodnotíme, jak si ostatní školy poradily s náročnou prací
na projektu.
A tím
to všechno končí! Odjíždíme domů se smíšenými pocity – jednak s úlevou,
že už máme vše úspěšně za sebou a jednak se smutkem, že už opravdu vše
skončilo. Teď už jen čekáme, až nám dorazí sada metodiky a výukových
materiálů pro regionální vlastivědu, která vznikala na základě výstupů
z projektu.
PS: Už za týden přišla
odpověď na balónkovou poštu. Pohlednice Daniela Zimy byla nalezena
v lesích na Mělnicku!
fotogalerie
|
Košťálovský běh
RODINNÝ VÍCEBOJ
V pátek 16.3.2012 se na 1.st. ZŠ v Třebenicích
konal 1. ročník ojedinělého soutěžního klání – Rodinný víceboj. Pro
všechny zúčastněné čekalo odpoledne plné tradičních i netradičních
sportovních disciplín. A věru, bylo z čeho vybírat! Na děti a jejich
rodiče či prarodiče čekalo sedm stanovišť – střelec, skokan, úředník,
uklízečka, zvěrolékař, zedník a lovec. Pod každým názvem se skrývala
disciplína, při jejímž plnění se dětem i dospělým tajil dech. Jak jinak
nazvat např. stanoviště zvěrolékaře, kde úkolem soutěžících bylo
„vytrhat“ z novinového papíru pěkně zakrouceného hada, a to ještě na čas
a v co největší délce, či stanoviště úředníka, kde soutěžící se
zatajeným dechem „přemísťovali“ pomocí slámky „úřední listiny“ z jednoho
místa na druhé, či stanoviště lovce, kdy se soutěžící vzájemně snažili
„nachytat“ do připraveného koše co nejvíce zásahů ringokroužků a
tenisových míčků apod.
Celé klání probíhalo v příjemné a
družné náladě a všech 19 zúčastněných dvojic se snažilo ze všech sil,
aby právě jejich tým byl co nejlepší. Po skončení klání nastal čas pro
paní učitelky, které sečetly získané body a vybraly nejlepšího dětského
závodníka v každé disciplíně, který byl za své snažení odměněn
hodnotnými cenami. Zároveň byla vyhlášena také absolutní vítězka celého
klání, které se podařilo získat ve všech disciplín velmi dobrého
umístění. Ale zkrátka nezůstali ani ti, kteří se neumístili na
nejvyšších příčkách, i na ně čekala drobná sladká odměna, a ošizen nebyl
pochopitelně ani dospělý doprovod.
Jsme rády, že se odpoledne
podařilo, jak nám ukázaly ohlasy zúčastněných ve svých hodnoceních.
Za kolektiv učitelek 1. st. ZŠ Mgr. Romana Burešová
Výsledky;
fotogalerie |
Návštěva židovského muzea –
projekt holocaust
Začalo to takhle:
Ráno ve tři
čtvrtě na sedm jsme se všichni sešli na nádraží v Lovosicích. Odtud jsme
jeli rychlíkem do Prahy. Cesta trvala přibližně hodinu, takže to nebylo
zas tak hrozné. Vlak byl plný, a proto si spousta z nás neměla kam
sednout. Já s holkama naštěstí ano. Celou cestu jsme si povídaly. V kupé
s námi seděla i paní učitelka. Když jsme dorazili do Holešovic, rychle
jsme šli na metro. Jízdu metrem jsem si užila, sice tam bylo málo míst a
všude kolem nás bylo mnoho lidí, ale bylo to super.
Nejdříve jsme navštívili Židovské muzeum. Zde nám jedna velmi milá paní
řekla něco o Hanině kufříku. Pak jsme se rozdělili do skupin a společně
jsme zpracovali informace o jednotlivých osobách. Já a moje skupina jsme
zpracovávali Annu Flachovou. Po chvíli přišla paní Růženka a ta nám
vyprávěla dlouhý příběh o tom, co vše zažila a jak přežila koncentrační
tábor. Paní Růžence bylo asi 78 let a její povídání nás dostávalo do
rozpaků. Občas jsme si říkali, že to snad ani nemohlo být možné, aby se
takhle k Židům někdo choval. Velmi ji obdivuji, musela být tehdy velmi
statečná. No a jak je to u nás „běžné“, zasypali jsme ji spoustou
otázek. Později jsme se přemístili do Staronové synagogy. Vyslechli jsme
si zde i příběh o Golemovi a o tom, že je prý jeho prach ukryt právě
tady. Více se mi však líbila Pinkasova synagoga. Ta byla opravdu
zajímavá. Na všech jejích stěnách byla barevně napsaná jména všech lidí,
kteří zažili Holocaust.
Po
prohlídce jsme se vydali zpět do metra a odtud jsme šli do Mc Donaldu.
Tady jsme zaplnili svá prázdná břicha a opět jsme se vydali na vlak.
Zpáteční cesta byla o hodně lepší než ta ranní, s holkami jsme se víc
nasmály. Když jsme dorazili do Lovosic, paní učitelka se s námi
rozloučila a pak už si šel každý svou cestou.
Tento
den se mi líbil, bylo to zábavné a hlavně jsem se dozvěděla spoustu
informací. Ale stejně si myslím, že vyprávění paní Růženky bylo ze všeho
nejlepší.
Katka
Ihnatolová, 9.tř.
Honza Buřt, 9.tř.
|
Týden knihoven
V tomto školním roce
jsme se znovu zapojili do celostátní akce Týden knihoven.
Motto letošního
ročníku přímo vybízelo k tomu, abychom navštívili některou velkou
knihovnu v našem okolí. Mnoho dětí totiž v takové knihovně nikdy nebylo,
pokud vůbec chodí do knihovny, tak jenom ve škole nebo v Třebenicích.
V obou případech jde o maličké knihovny, které nabízejí pouze zlomek
z dětské literatury.
V hodinách
českého jazyka jsme hovořili o knihách jako takových, kdo z dětí rád čte
a co, kdo chodí do knihovny a jak to v takové knihovně vypadá. Mluvili
jsme také o tom, jak se máme v knihovně chovat. 4. 10. jsme potom
vyrazili do Severočeské knihovny v Ústí nad Labem.
Ráno jsme se
rozdělili na dvě skupiny. Jedna navštívila Vědeckou část knihovny, druhá
si prohlédla zejména dětské oddělení, potom hudební a anglické oddělení
a lidovou půjčovnu. Obě skupiny se sešly v přednáškovém sále, kde mohly
vidět anglický animovaný film a mohli se zde nasvačit. Potom se obě
skupiny vyměnily.
Největší část
prohlídky byla věnovaná dětskému oddělení. Děti si prohlédly zajímavé
knihy, které se dětem ani domů nepůjčují. Dověděly se, jak v knihovně
najít knihu, která je zajímá, podle jakého hlediska jsou jednotlivé
knihy rozděleny. Potom si děti prošly samy toto oddělení a mohly se
podívat, na co chtěly. Řada z nich si půjčila knihu, usadila se
v křeslech nebo na židlích, takže se jim potom nechtělo ani odejít.
V průběhu dalších
dní potom diskutovaly o svých dojmech v hodinách českého jazyka, ale
zejména ve výchově ke zdraví v rámci tématu Duševní zdraví. Svoje
postřehy potom zaznamenaly na malých lístcích, které budou vyvěšeny ve
školní knihovně.
Knihám se žáci
věnovali i v hodině výtvarné výchovy a navrhli titulní stránku ke své
oblíbené knížce. V některých třídách děti zpracovaly téma exkurze i
v hodinách informatiky.
Z diskusí a besed
v jednotlivých třídách vyplynulo, že žáci byli nadšeni dětským oddělením
knihovny. Většina dětí se vyjádřila tak, že kdyby takové oddělení bylo u
nás ve městě, určitě by tam chodily. Některé děti sdělovaly vlastní
zkušenosti z naší městské knihovny – je v ní velmi malý výběr knih,
většinou tam nebyly ty, které potřebovaly do školy. Část dětí chodí
alespoň do školní knihovny, která je však vybavena zejména knihami
z „povinné“ četby.
prezentace – Honza Buřt;
prezentace – Martina Zimáková
|
Soutěž ve šplhu
Zápis do 1.ročníku
Zápis do 1.ročníku
pro školní rok 2012/13
výsledky |
Projekt Krokus
O průběhu projektu si můžete přečíst
zde. |
Drakiáda
Košťálovský běh
Předávání vysvědčení v 2.ročníku
O předávání vysvědčení si můžete přečíst
zde. |
Výstava staré
pověsti české
20. 12. 2010 navštívili
žáci 5. a 6. tříd výstavu Staré pověsti české v Národním muzeu v Praze.
Děti si zde pročetly panely s podrobnostmi o významných postavách
českých dějin, prohlédly si předměty související s dávnou historií,
vyzkoušely si, jak se kdysi lidé oblékali, mohli potěžkat Bivojova
kance, vylezly na maketu dřevěné tvrze a hrazení, vyhledaly skrytá
zvířata v prastarém lese, vystoupaly na horu Říp a rozhlédly se podobně
jako praotec Čech, skácely pohanské modly apod.
Žáci si mohli
prohlédnout středověké rukopisy, renesanční rytiny, barokní obrazy, ale
také ilustrace z dětských knížek a humoristických časopisů,
archeologické nálezy s odbornými popisy, vyzkoušeli si i počítačové hry.
Každý si mohl vylosovat jméno ze starých pověstí a pak se přidat k
některému kmenu, nebo na interaktivní mapě rozhodnout, kam měl praotec
Čech dojít. Na návštěvníky čekala hádanka v podobě tajemného nápisu na
hrobu praotce Čecha a také tajemný duch z pověsti o Neklanovi. Velký
zájem vzbudily u dětí exponáty, které se vztahovaly ke kouzelnické škole
v Budči. Autorům výstavy se podařilo odhalit, že tato česká kouzelnická
škola je o celých tři sta let starší než ta britská Harryho Pottera
v Bradavicích. V Budči podle Aloise Jiráska sídlil vojvoda Krok. Za něho
zde existovala škola, v níž se studenti učili bohoslužbě, starým zpěvům,
ale i věštbám a kouzlům.
Autoři výstavy nezapomněli ani na divadelní a hudební ztvárnění
pověstí. Návštěvníci mohli zhlédnout barevný film Jiřího Trnky z roku
1952 nebo vyslechnout hudbu inspirovanou právě starými pověstmi.
Podle vyjádření
děti se jim výstava líbila a nebylo nic, co by je nezaujalo.
|
Učíme se spolupracovat – týmová sborovna
Základní škola a mateřská škola Třebenice získala finanční prostředky v rámci
dotačního programu „Specifická primární prevence v Ústeckém kraji
v roce 2010“ na projekt s názvem UČÍME SE SPOLUPRACOVAT – TÝMOVÁ
SBOROVNA.Jednalo se o prožitkový a výcvikový kurz v délce 2 dnů mimo prostředí školy,
kterého se pod vedením odborného lektora zúčastnili všichni pedagogičtí
zaměstnanci školy. Cílem kurzu bylo zejména posílit pozitivní vztahy ve
škole, „nacvičit“ konkrétní modelové situace ve výuce, které povedou
k odhalení a řešení šikany ve třídě, naučit se řešit krizové situace
v často psychicky náročném prostředí, hledat společná řešení pracovních
problémů.Kurz se uskutečnil ve dnech 1. a 2. října v objektu školicího střediska v Leské
u Třebívlic. Pěkné počasí přispělo k dobré náladě, řada aktivit byla
realizována ve venkovním prostředí. Lektorem kurzu byl Dr. Vladimír Šik
z konzultačního, vzdělávacího a poradenského centra Futurum v Ústí nad
Labem, které se na podobné akce specializuje. Cenné poznatky z kurzu
(získané jednak vlastním prožitkem a jednak na CD od p. lektora) mohou
učitelé uplatnit při konkrétní práci se žáky ve vyučování. |
 |
Drakiáda
Výsledky drakiády z
15.10.2010 zde.
|
Košťálovský běh
Školní rok
2010/11
Dopravní soutěž
Tonda – obal na cestách
27. ledna 2010
přijel do naší školy lektor ze společnosti EKO-KOM, který pro žáky 4.
-7. ročníku připravil zajímavý program na téma TŘÍDĚNÍ ODPADU. Přivezl
s sebou pojízdnou výstavu a zahrál si s dětmi hru. Přednáška byla
vhodným doplněním učiva environmentální výchovy. Žáci se dozvěděli, jak
se třídí odpad, jak poznají správný kontejner podle barvy, co se s
odpadem po vytřídění děje. Správné třídění si mohli také prakticky
vyzkoušet. Starší děti také na DVD viděly, jak vypadá práce na třídící
lince. Nejvíc žáky zajímal dlouhý kufr plný polotovarů i hotových
výrobků z recyklovaného materiálu. Přednáška se dětem líbila a my
doufáme, že přispěla k tomu, aby se řídily heslem: Třiďte odpad – má to
smysl. Fotogalerii si můžete prohlédnout
zde.
|
Renesance – představení
pernštejnů
26.ledna 2010 k nám již
po několikáté přivítala skupina historického šermu Pernštejni a opět nás
nezklamali. Tentokrát si pro nás připravili představení z doby
renesance, a tak se žáci seznámili s dobovou módou nebo zbraněmi.
Dokonce si mnozí z nich vyzkoušeli i bojovou taktiku. Představení bylo
opět plné zábavy a jak to všechno vypadalo, se můžete podívat
zde.
|
Soutěž o nejhezčího sněhuláka
Letos nám přeje zimní
počasí, a tak se děti mohly vyřádit na sněhu. V pondělí 11.ledna 2010 se
„utkaly“ v soutěži ve stavění sněhuláků. Jak celá soutěž
vypadala
a dopadla se můžete podívat zde.
|
Drakiáda
V pátek 23.
října připravila Základní škola Třebenice na hřišti TJ Slavoj pro
děti již tradičně Drakiádu. Soutěžilo se ve dvou kategoriích: u
draků kupovaných byla hodnocena délka letu, u draků vyráběných vzhled.
Vítězové byli odměněni diplomy a sladkými odměnami, malou sladkost však
získal každý účastník 11. ročníku Drakiády. Letošní soutěže se díky
nepříznivému počasí zúčastnilo jen 30 draků (méně než v předcházejících
letech). Podívat se na fotografie se můžete
zde.
|
Drak vyrobený – vzhled: |
1. místo: Jan Sláma; 2. místo: David Fidler, 3.místo: Veronika
Gutwirtová |
|
Drak kupovaný – délka letu: |
1. místo: Tereza Čepeláková; 2. místo: Veronika Husáková, 3.místo:
Monika Belzová |
eTwinning maraton
Žáci 7. a 8. třídy se
letos v rámci předmětu Multikulurní výchova zabývají evropskými projekty
pod záštitou programu eTwinning. Pracují tak např. na projektu „The most
beautiful places in my country“, při kterém si dopisují s vrstevníky z
Polska, Rumunska, Turecka a Skotska a plní různé úkoly v angličtině.
eTwinning má v logu dvojčata – modrého a žlutého – a úkolem žáků bylo
jim během čtvrtečního dopoledne představit naši školu a naše město. Žáci
prezentovali naše evropské projekty, poučili panáčky o historii města,
vydali se na prohlídku a dokonce je i pohostili. Akce probíhala v rámci
České republiky celý týden a zapojilo se zhruba 40 základních a
středních škol. Výsledky práce jsme uveřejnili na blogu www.2009maraton.blogspot.com Fotogalerii si můžete prohlédnout
zde.
|
Zubr emil v pravěku
21. 10. 2009 se
žáci 6. tříd přenesli do dávných dob a zahráli si na pravěké lovce.
Vyzkoušeli si činnosti, které se staly pro pračlověka běžnou součástí
života – vytvářeli sošku venuše podle své vlastní fantazie, pomalovali
si tváře výraznými barvami a připravili si rituální tanec, seznámili se
se způsoby lovu, zbraněmi a lovenými zvířaty. Před odchodem na lov
všechny skupiny předvedly svůj zubří tanec. Přestávkový dvůr se na
chvíli změnil na pravěké loviště a všichni si vyzkoušeli, jak se opravdu
zacházelo s lukem a jak těžké bylo ulovit kořist.
Na závěr byl vyhodnocen
nejlepší rituál a nejhezčí venuše a jejich autoři získali drobný dárek –
pexeso s pravěkou tematikou. Fotogalerii si můžete prohlédnout zde.
|
Týden knihoven
V letošním roce se naše škola opět připojila k celostátní
akci nazvané Týden knihoven. Chtěli jsme navázat na loňský ročník, ve kterém
jsme dětem přiblížili prostředí školní knihovny a snažili jsme se jim ukázat, že
i zde naleznou zajímavé knihy. Vše jsme přizpůsobili tematice letošního roku –
Kniha mého srdce. Zapojili jsme do našeho projektového týdne i rodiče, protože
děti zjišťovaly, které knihy by se staly“ knihami rodičovského srdce“.
Pomocí dobrovolných aktivit jsme děti vedli k tomu, aby se
zamyslely nad knihami, které čtou, které se jim líbí, a aby se pokusily vybrat
jednu – tu nejoblíbenější.
Letos jsme dětem připravili četbu z knihy Letopisy Narnie,
která patří mezi dětské nejoblíbenější knihy. Mnohé děti tuto knihu již znaly,
některé viděly film. Hned po prvním dnu jsme se setkali se zájmem žáků o
půjčení této knihy ze školní knihovny.
Letošní projekt zahrnoval několik předmětů – český jazyk,
občanská výchova – výchova k občanství, anglický jazyk, matematika, výtvarná
výchova, pracovní činnosti, informatika, zeměpis a přírodopis. Vše, co děti
vytvořily, bylo nakonec vystaveno na školní chodbě, a tak mohli všichni vidět,
co k této tematice vytvořili.
Na závěr byla vyhlášena nejlepší třída. Rozhodovala
rychlost přečtení knihy, počet donesených nejoblíbenějších knih a zapojení
rodičů.
Téměř všem dětem se tyto aktivity líbily, naučily se něco
nového a hlavně se seznámily s novými knihami. Fotogalerii si
prohlédněte
zde. .
|
košťálovský běh
V pátek 25. září 2009 se žáci II. stupně utkali
již v pátém ročníku Košťálovského
běhu. Počasí nám přálo, a tak bylo soutěžení v babím létě hned
příjemnější. Žáci se utkali ve smíšených družstvech v devíti
disciplínách, které potrápily nejen svaly, ale i mozek. Po cestě navíc
pozorovali okolní přírodu a nasbírali spoustu rostlin a dokonce i
živočichů na školní výstavku. Výsledky si můžete prohlédnout
zde. |